Wie zijn we

Zoekt u een school omgeven door groen, met gedreven leerkrachten, waar veel wordt gesport, waar je goed voelen voorop staat, met tal van leerrijke uitstapjes en waar extra (studie-)begeleiding en zorgexpertise geen holle woorden zijn?Kortom, zoekt u een plek waar het leuk leren is en waar uw kind zich thuis voelt? Dan is Basisschool De Boomgaard een goede keuze!!

EEN WARME EN GEZELLIGE SCHOOL

Een spontane schoolsfeer, kleine klasgroepen, toegankelijke en open communicatie, kindvriendelijke klasseninrichting… zijn enkele elementen die het welbevinden van uw kind op school verhogen. Ook uw betrokkenheid vind wij belangrijk. Samen met u bieden we uw kind optimale groeikansen. Ieder trimester bent u als ouder of grootouder welkom op het forum (met toonmomenten en klasvoorstellingen). De verschillende projectweken bieden heel wat kansen tot samenwerking. Dankzij oudercontacten, persoonlijke gesprekken, klasagenda, wekelijkse nieuwsbrief, klasblogs, … blijft u goed op de hoogte van de voortgang en belevenissen van uw kind. Wij willen dat uw kind zich veilig en geborgen voelt op onze school. Een kind dat zich goed voelt, presteert en leert beter. Het is onze wens dat uw kind hier een onvergetelijke tijd beleeft.

VEEL AANDACHT VOOR BEWEGING EN GEZONDE VOEDING

Basisschool De Boomgaard besteedt veel aandacht aan lichaamsbeweging en sport. Ook gezonde voeding hoort daarbij. ZO is er een keuken in de klas waar de kinderen zelf leren hapjes of gezonde voeding bereiden. Professionele turnlessen onder leiding van een ex-triatleet. De school beschikt over een arsenaal aan fietsen, balspelen, sportterreinen en -mogelijkheden. Zwemmen start al vanaf de peuterklas. We organiseren tevens meerdaagse sportieve schoolreizen.

IEDEREEN KAN IETS EN SAMEN KUNNEN WE ALLES

De leerkrachten organiseren regelmatig klasoverschrijdende activiteiten: samen lezen, samen koken, samen fietsen … Hierdoor genieten zowel de meesters, de juffen en de kinderen van elkaars kennen en kunnen. Elk kind sluit zich spontaan aan bij activiteiten afgestemd op zijn niveau en interesse. Leren doen we hier samen, met en van elkaar, in een ontspannen en geborgen schoolsfeer.

EEN UITGESTREKT EN GROEN SCHOOLDOMEIN

Dit biedt vele mogelijkheden. Onder meer voor levensecht leren: leren door te doen, te ontdekken en te beleven. We leren in en van de natuur en benutten de vele sport- en speelvelden optimaal. Werken in de vrije natuur zorgt voor gezonde longen.

HIER MAG UW KIND NOG GEWOON KIND ZIJN

Als kleinschalige school kunnen wij er nog echt zijn voor kind. Wij luisteren naar uw kind, echt luisteren! ; opdat we het begrijpen en goed kunnen opvolgen. Kleine ongelukjes, fiere mijlpalen, groot verdriet, nieuwe ontdekkingen… Uw kind kan er altijd mee terecht bij de juf of meester. Hier mag uw kind nog kind zijn. Is dat geen geruststellend idee???

• Een warme gezellige school
  • veel aandacht voor beweging en gezonde voeding
  • Roadrock
    Dit weekend is onze school de basis voor de artiesten van Roadrock (kleedkamer, artiestenruimte, …) Na Hooverphonic en Therapy? is het donderdag 1 september de beurt aan onze grootste toppers en vedetten: onze leerlingen!
  • Een warme gezellige school
  • veel aandacht voor beweging en gezonde voeding